Stichting Progresso - Onderwijs

Maatschappelijke Dienstverlening
Stichting Progresso
Stichting Progresso is een stichting opgericht door een initiatief van een groep burgers inzetten voor de maatschappelijke dienstverlening ontwikkeling voor Kaapverdianen zowel in Nederland en van Kaapverdië en vooral toegewijd aan het helpen Kaap Verdische-maatschappij. Het is onafhankelijk van de staat of een andere politieke of religieuze organisaties.
Opgerichte krachten, de voorwaarden van de wetgeving voor particuliere verenigingen, wordt ingedrukt samengesteld uit burgers, bedrijven en instellingen die tot doel hebben in het creëren van effectieve voorwaarden deel te nemen voor de economische en sociale ontwikkeling van Nederland en Kaapverdië, met als voornaamste doelstelling het creëren van banen voor jongeren. De belangrijkste doelstelling van Stichting Progresso is een constante zoektocht naar welzijn en sociale evenwicht tussen Nederlanders Kaap-Verdianen zowel in het land en in het buitenland, dus het bevordert en begeleidt inspanningen die bijdragen aan de gemeenschap of individuele ontwikkelingsprojecten die van invloed zijn op de werkgelegenheid en welvaart, en dus op verbetering van de levensomstandigheden.

Om de doelstellingen van Stichting Progresso te bereiken, is het bevorderen van individuele initiatieven die toe te kennen aan hun begunstigden, bewegingsvrijheid en onafhankelijkheid bij het ​​plannen van hun toekomstige leven van belang.
De Stichting Progresso heeft activiteitenplannen die individuen kunnen gebruiken om hun vaardigheden te verbeteren, Onder andere door:
 • Initiële technische opleiding, stages, seminars, graduatie opleidingen
• Promotie van onderzoek
 • Volledige voltooiing van projecten met meerdere effecten in de nationale economie
• Volledige voltooiing van projecten streven naar creativiteit te ontwikkelen en het vinden van nieuwe roepingen
 • Initiatieven in bescherming van het milieu, gezondheid, hygiëne en veiligheid Nuttig Interventie
De interventie van de Stichting Progresso kan, nemen onder andere de volgende vormen:
• Het identificeren van initiatieven die gericht zijn op het creëren van banen en inkomens
• Voorbereiding van projectdocumenten
• Technische ondersteuning werving
• Professionele opleiding
• De werving van gekwalificeerde arbeidskrachten voor projecten in het land en in het buitenland

• Bevordering van Nederlandse en Kaap-Verdische producten op beurzen en tentoonstellingen
• Met behulp van sponsoring individuele initiatieven met een positieve maatschappelijke impact
• Met behulp van sponsoring stages, eerste technische trainingen, seminars en postdoctorale cursussen, die geschikt is voor de nationale economie.
• Het bevorderen van en het ontwikkelen van eigen projecten in het land van herkomst en in het buitenland: ··Stichting Progresso is een stichting open voor iedereen die wenst deel te nemen, rekening te houden met de principes en doeleinden en waar ze voor het gemaakt zijn.
Leden van Stichting Progresso kunnen zijn:
• Nationale of buitenlandse burgers
• Nationale of buitenlandse bedrijven, privé-of openbare instellingen van een niet-politieke of religieuze aard

Voordelen: ··Als Stichting Progresso -lid krijgt u toegang tot een groep van voorzieningen, informatie en mogelijkheden, zoals:
• Ondersteuning bij de ontwikkeling van persoonlijke initiatieven
• Toegang tot werk en zakelijke mogelijkheden
• Toegang tot professionele ontwikkeling programma's of initiële opleiding
• Toegang tot middelen en kansen om een positieve bijdrage leveren en ondersteunend voor mensen in nood.
Omdat het een Stichting Progresso -lid is, boven alles, om ervaring en kennis te delen met onze medeburgers en burgerinitiatieven, stimuleren het bevorderen van solidariteit, welvaart en werkgelegenheid onder de paraplu van de organisatie.

• Een formulier van het uitvoerend secretariaat in te vullen verkrijgen
• persoonlijk terug door mail, of per e-mail
• Voor meer informatie en vragen kunt u terecht op de website:
http://www. Stichting Progresso.nl

Stichting Progresso kan gecontacteerd worden op het volgende adres:
Zwaanshals 85 a
Postcode 3036 KE